Zondag 6 Mei 2001

Om ongeveer half twaalf zijn we gaan rijden. We zijn nu naar de andere kant van het Gardameer gereden eerst naar het plaatsje Desenzano daarna zoveel mogelijk langs de kust blijven rijden door o.a. Padenghe su Garda, Monge del Garda en Magnerba del Garda gereden waar hele smalle straatjes waren zoals je kunt zien. Zo zijn we richting Saló gereden waar we nog even op een muurtje aan de boulevard hebben gezeten.

6-5-2001
6-5-2001 1.

Home

Onze vakantie naar Italie in voorjaar 2001

Week 2

Dinsdag 8 Mei 2001

Vandaag zijn we aan de tweede gedeelte begonnen van onze trip door Italië. We zijn om twintig over tien van de camping aan het Gardameer Belle Italië na enige strubbelingen bij de receptie over de betaling, want twee dagen geleden zij men dat we tot dinsdag betaald hadden maar nu moesten we nog een dag extra betalen maar om verder gezeur te voorkomen heb we het er maar bij gelaten en betaald. We hebben het grootste stuk op de betaalde route afgelegd toen we aan het einde van de betaalde route waren moest het kaartje dat ik in het begin van de betaalde route uit een automaat had gekregen in een andere automaat doen en daarna mijn visa pas wat een beetje problemen opleverde maar een chauffeur achter me maakt met gebaren taal duidelijk dat het pasje in de zelfde gleuf moest als het kaartje van de betaalde route. Daarna zijn we op de gewone autoweg gaan rijden. We volgde de borden Venezia, maar op een gegeven moment zaten we toch nog in Venetië bij het station waar we niet moesten wezen maar dus zijn wee omgekeerd en zo de weg naar Triest gevolgd waar we opeens in een file verdaagde. Voor ons stonden een paar bussen waar opeens de passagiers uitstapte die vonden zeker dat het te lang duurde maar toen we weer gingen rijde stapte de meeste gauw weer in.Verder liep het goed we waren ongeveer om twee uur op de camping die Cobie had uitgezocht maar we mochten er nog niet op we mochten wel vast een plaats uit gaan zoeken we vonden plaats 312 wel een geschikte plaats dus zijn we dat bij de receptie op wezen gegeven, voor de ingang stond al een caravan toen wij aankwamen toen wij later nog even stonden te wachten kwam die man naar ons toe en zei dat wij dezelfde plek had uitgezocht als ons maar wij hem voor waren geweest. Om drie uur mochten we de camping op waarna we naar onze plaats zijn gereden en de caravan gezet hebben. Toen zijn we nog even op het strand gaan kijken en heb Cobie nog enkele mooie schelpen gevonden.
Na het eten zijn we nog even bij de receptie gaan vragen hoe we naar Venetië konden: we kregen de informatie dat we vanaf de camping met een bus naar de boot konden en daarna met de boot (14) naar Venetië en kost 15700 lire per persoon: we zijn gelijk nog even gaan kijken waar de bushalte is maar die is ongeveer 150 meter lopen. Het was de hele dag mooi weer zelfs warm maar tegen de avond begon het een beetje te regen wat van korte duur was.

Maandag 7 Mei 2001

s’Morgens zijn we eerst onze wasgoed gaan wassen.
Op de camping, daar hadden ze wasmachines want dat moest ook eens gedaan worden want we waren al weer een week van huis. Daarna zijn we om kwart over twee naar Peschiera gegaan waar we om drie uur op een boot zijn gestapt voor een tochtje langs de kust we zijn eerst naar Lazise gevaren daar heeft de boot even aangelegd daarna is hij doorgevaren naar Bardolino ook daar heeft hij even aangelegd toen zijn we naar Garda gevaren waar we ook even aangelegd hebben.
Aan de kade van Garda stond een politieauto met zwaailicht, en we zagen nog dat er twee auto’s werden aangehouden waarna de politie met papieren liepen en controleerde maar verder konden we niets meer zien want we gingen weer varen. Daarna heeft de boot de dezelfde route terug gevaren en ook weer dezelfde plaatsen aan gelegd heel even. Om vijf uur waren we weer terug en zijn toen eerst nog even wezen tanken en daarna zijn we terug naar de camping gereden.

Donderdag 10 Mei 2001

Vandaag zijn we alleen een stukje voor de middag gaan rijden richting Point de Sabioni en wat winkeltjes gekeken daarna zijn we weer terug naar de camping gegaan, we waren voor twaalven weer terug op de camping.
s'Middags zijn we naar het strand geweest, Cobie heeft schelpen gezocht en ik heb op het strand gelegen en ben nog even in het water geweest het was wel koud maar het viel wel mee. Verder hebben niet veel gedaan die dag als een beetje geluierd.

Vrijdag 11 Mei 2001

We zijn vanmorgen met de bus van half tien naar Pointe de Sabioni gegaan en op de boot naar Burano gestapt het was wel lang varen maar daar aan gekomen stonden gelijk al kraampjes met kante kleedjes en tafelkleden na wat verder wandelen zagen leuke grachtjes en gekleurde huisjes en nog veel meer kraampjes en winkels met alle soorten kant. Het was een leuk en mooi eilandje. Daarna zijn we weer op de boot gestapt naar een ander eiland Torcello waar we eind moesten lopen en toen bij een soort kerk kwamen met veel oude Romeinse resten na rond gekeken te hebben zijn weer terug naar de boot gegaan en naar het eiland Murano gevaren dat staat bekend om zijn glasblazers en mooi glas werk dat daar gemaakt wordt wat daar volop te zien was. Daarna zijn we naar het San Marco plein gevaren, daar zijn we door de steegjes en langs de kanaaltjes gelopen waar volop gondels voeren en ook was er nog een gondel waar een accordeonist zat en een man die stond te zingen wat erg leuk was.
Om half vijf hebben we de boot weer genomen die ons weer naar Pointe de Sabioni bracht en toen de bus weer naar de camping.

Zaterdag 12 Mei 2001

We zijn om tien voor half tien weggereden van onze plaats en moesten eerst nog afrekenen bij de receptie, dus reden we om vijf over half tien weg. We moesten eerst nog een heel eind de gewone weg rijden eer we bij de betaalde route waren. Eerst hebben we de weg naar Padova gevolgd daarna Bologna en toen naar Florence toen nog een eindje gewone weg daarna kwamen we bij een berg die we op moesten en toch wel stijl was en erg bochtig maar de Fiat had er weinig moeite mee, bij de receptie van camping Barco Reale te S.Baronto in het hart van Toscane aangekomen te zijn werd ons een plek aangewezen 15 ook dit was nog wel een beetje omhoog maar het is toch gelukt.
Hier staan alle caravans en campers op een soort van plateau, wel mooie plaatsen maar wel klein. Verder nog weinig bijzonderheden.

Top

Woensdag 9 Mei 2001

We zijn bijtijds opgestaan om vandaag naar Venetië te gaan. Om tien over negen zijn we van de caravan vertrokken: eerst zijn we bij de receptie onze paspoorten terug wezen halen want we hadden ze de andere dag daar afgegeven voor de administratie: we hebben gelijk kaartjes voor de bus en de boot daar gekocht en zijn toen naar de bushalte gelopen waar we om half tien de bus hadden naar de boot en om tien uur de boot naar Venetië.
Op de boot was het erg druk we konden nog net bij de reling staan om vast wat plaatjes te schieten. Eerst meerde de boot bij Lido af daarna vaarde hij naar Venetië waar hij afmeerde bij het San Marcoplein.
Wij zijn toen naar het steiger van de waterbus nummer 1 gegaan: dat koste 10000 lire per persoon daar zijn we de hele Canal Grande door gevaren eerst naar het station daar moest iedereen eraf daarna zijn weer terug gevaren en bij het San Marcoplein afgestapt daar hebben we wat rond gelopen op het San Marco
plein en er ook nog binnen geweest. Daarna zijn we weer op de bootbus 1 gestapt en naar de Rhialto brug gevaren daar zijn we afgestapt en ook nog wat rond gekeken en door steegjes gelopen er waren erg veel souvenirs winkeltjes waar ze o.a. maskers en ook veel glaswerk verkochten. Toen zij we weer op de bootbus gestapt en nog even Chiesa della Salute afgestapt en rond gereden. Daarna zijn we naar Lido gevaren en met de boot 14 weer terug naar Punta Sabbioni waar we een bus later genomen hebben daar die er eerste erg vol was waar we bij de bushalte bij de camping uitgestapt zijn. We waren om ongeveer zes uur terug bij onze caravan.